Campus Eskilstuna

”Vi drömmer om en kyrka, som genom att älska Gud och människor, får vara med om att göra Eskilstuna till en bättre plats”

Vi befinner oss nu mitt i ett äventyr! HT-2018 började vi resan mot att plantera ett nytt Folkkyrkan-campus (kyrka) mitt i Eskilstuna. Vi drömmer om en Jesuscentrerad, modern och relationell kyrka i Sörmlands största stad. En kyrka som kan attrahera och nå de människor som har svårt att hitta ett andligt hem där de trivs. En kyrka som genom sin kultur och sina uttryckssätt kan få komplettera de kyrkor som redan finns i Eskilstuna och bidra till att Guds rike växer.

Det första vi behöver göra är att samla ett team av människor som älskar Jesus, bor i Eskilstuna och brinner för att se sin stad förvandlad. Det teamet blir tillsammans med Folkkyrkans pastorpar och ledarteam bärare av visionen för Folkkyrkan Eskilstuna. Vi behöver musiker, produktion, värdar, cafépersonal, barnledare mm. Men det viktigaste är inte vad du kan göra utan att du delar vår vision för kyrkan och staden. Om det enda du kan göra är att dyka upp så är det kanon!

Om det här ”bränner till” i dig och du är intresserad av att vara med eller att få veta mer så  kontakta oss på: info@folkkyrkan.nu för att anmäla intresse och mer information.

För mer info om vad som händer kan du följa oss på Facebook & Instagram (sök på Folkkyrkan).

Resan har bara börjat och det bästa ligger garanterat framför!